Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62o61s39t12i80s32l91a26v 46C26a85h32a 8585211880452

Ceske stavebnictvi by nezkolabovalo. Kdyby developeri platili vice, bylo by vice CESKYCH zedniku ochotno pracovat v teto sezoni profesi i za cenu toho, ze cast roku budou mimo domov. Ve vysledku by se cena promitla k zakaznikovi. To je cele.

+1/0
23.3.2017 18:08

J65a79n 12Z96i15e62g28l16e60r 1141246481258

Zasloužená karma. :-)R^

+1/−1
23.3.2017 13:06

M25i73c88h35a43l 91P24a60u97l98í40č85e92k 2683125755645

To je bohužel velmi jednostranný pohled. Pokud existují nějaká pracovní místa, která jsou potřebná, ale nejsou moc atraktivní a ani nejsou moc dobře placená, tak jsou pouze 2 správná řešení - buď zvýším mechanizaci, tj. místo lidí to budou dělat stroje, anebo musím výrazně přidat na platech, aby lidi do té práce nalákal. Ne, že budu držet nízko mzdy a nedostatek pracovníků řešit dovozem levných cizinců, kteří to za tu almužnu jsou ještě ochotni dělat, takto by to fungovat nemělo. Kdyby to takhle dělali ve všech odvětvích, tak bychom v těch platech Západ nedohnal nikdy.

A s tou neochotou se stěhovat - ono to má opět širší oblast pohledu. V dnešní době se u nás velmi často lidé propouští v rámci různých fúzí, akvizic apod. jen rozhodnutím nějaké nadnárodní centrály. Málokdo má chuť se stěhovat kvůli práci, o které neví, jestli ji ještě za rok bude dělat. Navíc pro takové případy je lepší nekupovat nemovitost, ale být jen v nájmu, což se dnes v době velmi levných hypoték moc nevyplatí. A být daleko od rodiny jen kvůli práci, to taky asi není ideální stav pro většinu obyvatelstva...

+3/−1
23.3.2017 12:45

R35a44d92i37m 29P68o21l75á85š98e43k 9336513769179

Stěhování za prací je možné, pokud by se během dvou - čtyř let na novém místě dařilo vydělat několik set tisíc. Protože zhruba tolik činí propad, o který se prodělá, když se na původním místě, kde není práce a tudíž tam jsou ceny bytů a domků nízko, prodá a na novém místě, kde je cena bytů a domků vysoko koupí. 2 - 4 roky proto, protože to je doba, za kterou se u nás průměrně opouští jedno zaměstnání a hledá jinde jiné.

A není možné, aby člověk nebo celá rodina měl při každém stěhování těch finančních prostředků méně a méně, to je nesmysl. Aby stěhování za prací bylo vůbec co k čemu, musí při každém stěhování mít člověk nebo rodina těch finančních prostředů více a víc nebo aspoň stejně.

+1/0
23.3.2017 15:28

R53a10d30i52m 96P96o25l29á74š84e66k 9796703209219

Jednoznačně je to tlak firem udržet i nadále současné nízké platy a prodloužit co nejdéle období, kdy firma na nízké ceně pracovní síly vydělává.

Firmy rozjely úspěšnou propagandu založenou na tom, že nezaměstnaní na ÚP jsou všichni vesměs nevhodní na to, aby byli přijímáni do pravidelného zaměstnání a tak jsou na ÚP uplně zbytečně lidi, kteří by mohli okamžitě od dalšího dne začít pracovat, ale místo toho na ÚP pobírají dávky a podpory, zatímco firmy si libují a vydělávají na nízkých ukrajinských mzdách.

Prodlužuje se tak doba, kdy díky nízkým úrovním mezd tady budou jako hlavní pracovní příležitosti montovny pro německé a jiné firmy a hodnoty, které český dělník v takové fabrice vytvoří, jsou v republice nerealizovány , jsou vyváženy do zahraničí a přispívají k vysokým zisdkům německých a jiných firem, k vysokým platům německých a jiných zaměstnanců a do daňovýcgh výnosů Německa a jiných západních států.

Kdo dnes podporuje zaměstnávání Ukrajinců, podporuje taky trvání českých nízkých mezd a podporuje taky naše zaostávání za západními zeměmi, odchod kvalifikovaných čechů za lepšími platy a obecně setrvávání naší země v Evropě v kolonce zemí druhé kategorie.

+7/0
23.3.2017 11:51

J93i26ř39í 94Z77a78h55r86á95d14k76a 4591566916798

Souhlas. Některé profese, kde fakt není český adept, je asi potřeba výjimečně nahradit cizincem. Ale obecně jsou ty řeči o práci, kterou Češi nechtějí, a proto je nutné brát Ukrajince, jen výplodem globalizace. Od jejího začátku obrovsky odskočil nepoměr mezi platy zaměstnanců a šéfů. Šéfové z byznisu si prostě v době globalizace zvykli místo zvýšení mezd na úroveň, na které získají domácí pracovní sílu, začít ječet, že domácí nejsou, a proto musí brát cizince. Náááhodou jsou ti cizinci levnější, no.

+1/0
23.3.2017 12:34

R37a56d32i33m 42P92o47l58á78š67e20k 9256273519619

No ono to není náhodou. Například Bulhary a Rumuny stačí jen naložit do autobusu a dovézt, protože jsou v ekonomickém prostoru EU, není potřeba nic vyřizovat. A platy jsou tam ještě nižší než u nás.

Jenomže Ukrajinci jsou ještě podstatně levnější, proto se firmám vyplatí Rumuny a Bulhary nebrat, místo toho čekat na vyřízení dovozu Ukrajinců a mezitím ječet, jak nemají lidi.;-(;-D

+2/0
23.3.2017 13:11

J87i50ř64í 73K15i27n92d55l 2988377963227

Pokud se Čechům vyplatí být na Úřadu práce, než jít makat, tak asi chyba bude kde ? Já bych jim snížil dávky v nezaměstnanosti a bylo by po problému.

+4/0
23.3.2017 11:25
Foto

J34a47n30a 46M67a36j93o57v20á 4575472776283

Spíš sociální dávky.

+2/0
23.3.2017 12:07

J55a66k59u36b 67K63n37e44c43h25t36o93v82s86k62ý 3430106331942

Už není co snižovat a nadávky dosáhne minim lidí. Píšete o o něčem čemu vůbec nerozumíte.

+1/0
23.3.2017 19:01

F44r79a22n21t58i30š51e87k 33N93o51v40o12t85n54ý 2580599425295

Kdyby najednou měli Ukranici zákazano pracovat u nás... Najednou by podnikatele museli přidat na mzdách českým zaměstnancům... A najednou by se našlo hodně českých zedníku apod.. zase by se více oplácelo čechům pracovat...

+5/0
23.3.2017 9:56

J40i73ř69í 77K90i31n92d52l 2848497403237

Dnes jsou všude plakáty jak firmy hledají do provozů nekvalifikované síly a slibují k platům benefity a nikdo se nehlásí.

0/0
23.3.2017 10:17

J20a34r51d43a 48F42a54r11s15k25ý 6745133

Jedna věc je inzerovat druhá věc je dávat. V čem bude asi problém?

+1/0
23.3.2017 11:04

J50a90k84u33b 17K37n37e13c10h80t91o31v73s12k31ý 3880646771662

před 3 lety jsem pracoval ve stavebnictví krátce za 10000 hrubého.

0/0
23.3.2017 19:02

J48i91ř79í 41K15i60n52d16l 2258147413237

Já být podnikatel tak dělníkům přidám 50 procent na platu a zvýším cenu výrobku. Takže zvýšení mzdy zaplatí zákazník. Jak jednoduché.

0/0
23.3.2017 10:19

V25á97c65l36a98v 46J68ů44z56a 6211377236

Však tak je to v pořádku.

0/0
23.3.2017 13:11

J38i42ř29í 68K46i21n65d45l 2378577363207

Nejvíce mzdy rostou ve stavebnictví a to o 6 procent. Průměrná mzda dělníka ve stavebnictví je 19 000 Kč. Stavební firma může najmout zahraničního dělníka až tehdy, když se o práci do 30 dnů nikdo z Čechů nepřihlásí.

0/0
23.3.2017 9:37

A69l59e79x 72G63r31e22g97o68r 9664752332189

Průměrná mzda je silně zavádějící číslo. Ve stavebnictví je to navíc sezónní záležitost s velkým počtem odpracovaných hodin.

A ještě nám řekněte,jak je hlídáno těch 30 dní,kdy se na místo nikdo nehlásí.

0/0
23.3.2017 10:43

R74a32d52i94m 42P19o37l64á66š12e71k 9406833689149

Jakoby nikdo nepřihlásí. Nikdo to nekontroluje a pokud firma čecha jako zaměstnance nechce, jeho zaslaný životopis prostě stopí, neodpoví a je to. Za měsíc přijme toho ukrajince.

0/0
23.3.2017 11:41

V48á94c85l66a71v 55J66ů48z66a 6951797356

Až nabídne aspoň 25kKč (bez přesčasů, a ne jen na léto, s dodržením základní bezpečnosti práce), nebo odpovídajícím způsobem více (při započtení sezonnosti, víkendů, přesčasů), tak se mu i ti češi přihlásí. Ostatně pro toho zaměstnance zajištujícího nábor nebo manažera je to předpokládám taky samozřejmost.

0/0
23.3.2017 13:17

A98l38e54x 71G66r95e60g71o88r 9234502932489

Tak by mne zajímalo, jakou vykonává vystudovaný lékař odbornou stavební profesi,

0/0
23.3.2017 9:25
Foto

R97i55c13h57a17r41d 79P61o17l59á72š80e18k 9604623180829

Přečtěte si čemu šéfuje a podívejte se kolik ta společnost staví bytů.

0/0
23.3.2017 16:19

V84l97a62d83i38m36í22r 40K15r44a33u96s 5259351540915

Nemáte pravdu, že Češi nemají zájem o tuto práci, ale naopak někteří majitelé stavebních firem raději zaměstnají Ukrajince, protože ti nemají tolik drzosti a nechtějí např. dovolenou.:-(

+2/−1
23.3.2017 8:56
Foto

R28i72c98h63a90r58d 64P10o72l90á78š80e89k 9574453970639

Máte pravdu, nejsme ochotni se stěhovat za prací, ale má to dost dobré důvody a to bydlení. Dokud nebude na trhu dostatek bytů na pronájem, tak se není kam stěhovat. Další věc je ta, že se přestěhuju a po půl roce mě zaměstnavatel vytřídí s tím, že už mě nepotřebuje. A co dál?

+1/0
23.3.2017 8:50

P16e37t51r 40D63r69a28p89a26l 3125968563645

modelovým příkladem budiž Škodovka v Kvasinách...v širokém okoli nejsou volné nemovitosti a to co se nabízí, je extrémně drahé

0/0
23.3.2017 8:55

J91i34ř28í 88K88i86n62d53l 2908367433627

Také ve Škodovce se dělnické platy pohybují kolem 40 000 Kč. Je zajímavé pro zahraniční dělníky se v Kvasinách ubytování našlo a pro naše dělníky není ?

0/0
23.3.2017 9:39

A20l46e56x 41G49r56e97g34o42r 9194962132609

Tak jestli bydlení na ubytovně je podle Vás normální ubytování,potom ano.

+1/0
23.3.2017 10:45

V63á13c79l72a73v 56J67ů52z18a 6971537616

Podle mě se také hodně lidí nechce stěhovat za prací, protože mají vztah k místu, kde žijí a k lidem, kteří tam žijí. To je podle mě jen dobře, takoví lidé jsou potřeba, a tam kde jich je většina, se to projevuje pozitivně i pro ty ostatní - fungují sousedské vztahy, spolky, starají se o kulturní dědictví, do zastupitelstev volí lidi, které znají (a nedovolí jim obec rozkrádat). Tam, kde výrazně převažují světoobčani, kteří k místu nemají žádný vztah, sice možná mají více peněz, ale tohle tam moc nefunguje, lépe se daří vandalismu, kriminalitě, atd.

+1/0
23.3.2017 13:33

J11a68r57o45m19í24r 11P17i77n53k32a71v58a 6761540976315

Autor bude asi typický novodobý otrokář, " vždyť ten učitel z Ukrajiny je tak vděčný za tu lopatu ". Je mi z toho smutno.

+2/0
23.3.2017 8:45

P31e82t36r 25D37r34a83p81a80l 3265788743195

no, jaksi odporujete sám sobě...na jednu stranu tvrdíte, že ukrajinští dělníci jsou učitelé, lékaří atd, tedy s kvalifikovanou pracovní silou ve stavebnictví nemají nic společného. na druhé straně se prý nedostává stavebnictví kvalifikovaných profesí, protože našinec nechce tyto obory studovat. takže zaměstnávání Ukrajinců není vůbec o nějaké kvalifikaci, ale jen o pracovních podmínkách, které je ochoten zahraniční pracovník zkousnout.

+4/0
23.3.2017 8:22

J12a48r12d78a 47F87a50r88s33k93ý 6955943

Pěkně jste to vychytal

0/0
23.3.2017 11:06



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.