Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zrovna dneska jsemj celá smutná pozorovala, jak se kroužící jiřičky zoufale snaží opravovat hnízda, která jim sousedi na našem domě zlikvidovali. U našeho kuchyňského okna hnízdí jiřičky už čtvrtým rokem a perfektně se přizpůsobily. Nevadí jim hluk, otevírání okna ani večerní svícení, obvykle mají až tři snůšky za sezónu. Teď právě tam ječejí, ale už si bez nich nedokážu léto představit.

1 0
možnosti

Vlaštovky miluji. Několik jsem jich sama vypiplala. Spadlo hnízdo, stala jsem se mucholapkou a krmičkou. Učila jsem je i létat. Seděly mně na ruce, mávala jsem rukou nahoru a dolů, vyrovnávaly, třepaly křídly, aby nespadly. Tak si posilovaly křídla. Pak jsem je hodila z malé výšky, popoletěly a "pěšky" se ke mně vrátily. Jiné vletěly otevřenými dveřmi do obchodu a chtěly vyletět výlohou. Potloukly se, ale i ty jsem zachránila. Jsou V nezapomenutelné.

0 0
možnosti
Foto

V zemědělské usedlosti tchána byly vlaštovky ve chlévě a jiřičky hnízdily pod přesahem střechy ve dvoře. Tehdy se vzduch hemžil mouchami. Dnes je mrtvo. Nejsou mouchy, ani komáři. Nad naším domem kroužilo pár desítek rorýsů. Dnes tam vidí tak dva, tři. Od květáků jsem odháněl bělásky. Dnes je nespatřím. Hlavně, že si tleskáme, jak dobře se nám daří.

1 0
možnosti

Ještě něco je tady, naštěstí, v pořádku:-)

1 0
možnosti
Foto

Právě mi tu švitoří ze všech stran. Hnízdí tady každým rokem a zrovna je pozoruji přímo od počítače. Společně tedy posíláme pozdrav a děkujeme za pěkný článek.;-)R^V

3 0
možnosti

Protože u nás opakovaně dělají totéž, tak rozumím Vaši společné radosti.

Karma a přeji bezva den.

:-)

1 0
možnosti

Vlaštovky a Jiřičky v našich končinách masově zahnízdují, pravdou je,že často bývaji ve stavbě hnízda vyrušeni, přesně jak to popisuje autor, ale nakonec se i majitelé nemovitostí umoudří a nechají je v klidu dostavět a vyvést novou generaci. Mám je pravidelně v dřevníku , tam je jejich každoroční místečkoVR^

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS