- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
je to smutná pravda-bankovní poplatky a telefonní tarify vyšší ale platy nižší než sousední státy
a dálnice ty máme daleko široko nejdražší
ve spotřebě alkoholu jsme dokonce první-nebude to všechno nějak souviset?
Jsou banky, které poplatky neúčtují a cena dálnic se u nás počítá jinak než v Německu.
Teď jsem se díval na ceny T-Mobile v Německu a srovnání je obtížné. V ceně tarifu je i "handy". Zrovna se chystám jeden koupit, asi Čína Vpřed (Hua Wai) a ty stojí něco mezi 5.000 - 6.000 Kč, tedy něco okolo 200 Euro.
A ty tarify, podle "výživnosti" jsou měsíčně 76€, 98€ nebo 199€.
Takže si vůbec nemyslím, že by to bylo míň než u nás (já platím za neomezený tarif asi 700,- Kč měsíčně, tedy asi 30€.
https://www.t-mobile.de/premium-tarife/0,26755,28775-_,00.html
Ještě jsou zde naštěstí virtuální operátoři. Můj dodavatel plynu i elektřiny nám v rámci svých služeb poskytuje i dvě paušální telefonní čísla za symbolickou jednu korunu měsíčně a na obou 50 minut volání měsíčně zdarma, což nám bohatě stačí na běžnou komunikaci, takže nás telefonování stojí měsíčně asi dvacku. A navíc mě neoškubávají ani na energiích. Od té doby, co jsem odešel od O2, šetřím měsíčně minimálně 500 Kč. Prostě pohoda ...
Věc úhlu pohledu. Osobně potřebuji, aby můj operátor vydělával co nejvíce a co nejdéle.
Píšete: "Ale ruku na srdce – za tuto situaci si do značné míry můžeme i my sami."
To nemáte pravdu, za oligopol nemůže zákazník. Když jsem psala seminární práci na téma oligopol, tak jsem narazila na několik zdrojů, které jako příklad uváděli české mobilní operátory.
Je to pořád dokola: specifický trh a mlžení okolo. ČTÚ prostě nezasáhne, protože ho mají operátoři "pořešené".
Jedinou možností, jak se vyhnout vysokým účtům je používat tarif zaměstnavatele nebo využít "šedivky".
Tak nějak. Teoreticky může zákazník s oligopolem bojovat velice jednoduše, v praxi se, prakticky nikde na světě, nedokáže sjednotit tak, aby toho dosáhl.
Co je nejstrašnější, když ty naše balíčky jsou v přepočtu dražší než ty cizí, je ještě skutečnost, že třeba Francouzi mají 3x vyšší příjmy. Reálně tak mají telefonování dobře 4x levnější než my. Není pak divu, když tam vidíte mladé černošky se sluchátky v uších jak vedou hodinové rozhovory.
Já mám takovou zkušenost, že mi jeden operátor nabídl poloviční cenu za vyhlédnutý tarif. Tak jsem zavolal původnímu operátorovi, který mi řekl, že je taková cena nesmysl a dál to neřešil. Tak teď mám jiného operátora a poloviční útratu.
Myšlenka je to hezká, ale co zmůže obyčejný zákazník? Leda tlačit na kompetentní úřad. Ale jako jednotlivec nemám šanci.