Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i22l14a94n 26S55t15e73h94l52í97k 7310259553511

Hmm, opravdu nevím, jak bych si vylepšil bydlení, kdybych přestal platit daň z nemovitosti ve výši asi 500 Kč ročně. :-)

0/0
31.5.2018 8:55

J82a73r29o50m55í38r 55K45r55á72l 4230829184839

Možná byste neměl v zimě uklizený chodník.

0/0
31.5.2018 9:17
Foto

J76a50n 83H50i51n23k 2127495344977

Daň z nemovitosti je jednou z mála daní z majetku. Všechny dávnověké říše žily z majetkových daní. Je mnohem spravedlivější, než daně z příjmu, protože jejím základem jsou peníze, které se neutratily. Já bych zdanil majetek, 1-2% ročně by mohly nahradit daně z příjmu, na kterých se živí armáda účetních a daňových poradců. Takže ono to s náklady na daň z příjmu taky nebude moc slavné. Akorát ty náklady nesou plátci. Daněmi naprosto nepostižené jsou nesmírné majetky v obchodech s dluhy, a to i se státními dluhy. Dále majetky z duševního vlastnictví, jako jsou licence z užívání. Všechno jsou to majetky schopné generovat příjem.

Otázka, zda daň z nemovitosti zrušit, protože je naprosto směšně nízká? Samozřejmě řešením je ji radikálně zvýšit, přitom však zachovat nezdanitelnou část cca 1M na osobu určenou pro vlastní bydlení.

Ostatní majetkové daně (z převodu, dědická, darovací) mě štvou mnohem víc, protože se jedná o daně transakční. Takovým se velcí vlastníci snadno vyhnou založením trustů, nadací a neziskovek, jejichž posláním postarat se o své beneficienty.

0/0
30.5.2018 21:23
Foto

L45e95o12n68t33ý94n73a 21C71h77v11á98t87a16l11o44v71á 1753585316

Daň z nemovitosti už si na sebe nevydělá hodně dlouho a obcím by se mohlo vyplatit to, co by se ušetřilo, kdyby se daň vůbec nevybírala. Výběr daní obecně zatěžuje státní rozpočet, takže ideálně zrušit všechny, nechat jen DPH a možná daň z příjmu pro právnické osoby. Ale to by musel stát šetřit a místo přijímání dalších úředníků naopak úřednická místa rušit.

0/0
30.5.2018 14:12

J12a72r96o89m27í11r 24K79r73á41l 4480429484309

Pokud by si obce vybíraly daň samy, nebyl by ten výběr prodělečný. Celá daň jde bez přerozdělování obci, ale přitom obec nesmí vědět, kdo zaplatil a kdo ne. Daň z nemovitostí má logiku. Spíše bych zrušil tu nemorální daň z převodu.

0/0
31.5.2018 8:40

A15n59t35o86n21í60n 97K12o21u40n82o76v61s77k49ý 9168510368908

A co takhle zrušit všechny daně?

To by ušetřili všichni, že?

Sice bychom se tím vrátili asi o 20 000 let zpět do prvobytně pospolné společnosti, protože bychom tak současně zrušili i stát - nebylo by ho z čeho platit - ale to krásné pomyšlení...

Daně jsou to, čím platíme za civilizaci.

Pokud si ale přeji, mohu každou daň považovat za trest.

Daň z nemovitostí jako trest za to, že jsem peníze nepropil, ale pořídil za ně něco hmatatelného.

Daň z příjmů jako trest za to, že se neflákám.

Spotřební daň a DPH jako trest za to, že nechci chodit pěšky, ale koupím si benzín, naftu a pod.

Jinak si ovšem myslím, že náš daňový mix je extrémně vychýlený směrem k nepřímým daním a byl bych rád, aby se už dál stejným směrem nevychyloval.

Takže návrh na zrušení daně z nemovitostí, této přímé daně, se mi nelíbí.

0/−1
29.5.2018 20:40

M13i95r72k97a 22S50t32e80h92n46o39v38á 6674594665107

Tedy vy jste se rozohnil, tak nějak spravedlivě, že? Že fandíte silnému státu je jasné, ale pan autor navrhuje zrušení jedné z desítek různých daní. Přitom od placení této daně byly do nedávna osvobozeny novostavby až na 10 let (nyní je to již jen v tom roce, co je nemovitost zkolaudována) a všichni to považovali za rozumné, aby byla podpořena výstavba. Přijde mi, že potřebujete věc 100násobně zveličit, abyste měl v ruce nějaký argument. Jako když řeknu, že lidské tělo nepotřebuje maso každý den, že stačí 1-3x v týdnu (podle druhu) a vy mi vynadáte, že jsem magor co žije na obilných klíčcích a slunečním světle, což si vymyslíte, abyste měl klacek, kterým můžete máchat.

K vaší myšlence, že daň je za civilizaci - možná, ale v případě daně z nemovitostí je to jen o tom, že něco máte a je potřeba vás obrat, ale jen tolik, aby vás to moc nebolelo a nešel si stěžovat. Taková darovací daň je třeba podle mě naprosto nemravná a to, že v našem řádu je považuji za nehoráznost. Podle Vás jsou asi země jako USA necivilizované, protože mají den daňoví svobody dvakrát dřív než my.

0/0
30.5.2018 10:44

A50n19t84o63n96í33n 10K60o65u17n49o48v45s40k67ý 9898220508458

Autor se zasnil nad krásou zrušení jedné daně, já jsem se zasnil nad krásou zrušení všech daní. Že vás to pobuřuje je vaše věc.

Myšlenka o daních jako ceně za civilizaci není moje. Tady jste mi přiřkla zásluhu, kterou nemám.

Je to myšlenka bývalého soudce Nejvyššího soudu USA Olivera W. Holmese.

Pokud jde o přesnější citaci: "Daně jsou cena, kterou platíme za civilizovanou společnost".

Z hlediska dopadu jsou daně progresivní, proporcionální a degresivní.

Progresivní zdanění, které má většina vyspělých zemí u daně z příjmů fyzických osob (příp. i právnických osob), znamená, že s růstem důchodu roste daňová sazba. Proporcionální pak jednotnou sazbu daně od všech poplatníků. Degresivní daně dopadají nejvíce na chudé, protože jim odnímají větší část příjmů než bohatším.

V ČR je v současné době daň ze superhrubé mzdy. Řečeno zcela jednoduše: platíte daň dvakrát. Pojistné sice na první pohled nevypadá jako daň, ale de facto jí je, a proto se také uvádí ve složené daňové kvótě. Český poplatník tak platí daň z daně.

Rovná daň je v českém pojetí degresivní. Je tomu tak proto, že existují stropy, nad tento strop je daňová sazba už skutečně jen 15 % (superhrubá mzda se rovná hrubé), takže naše „rovná“ daň je jednoznačně degresivní – pomáhá nadprůměrně těm nejbohatším. Mít degresivní daň z příjmu, to je další světové unikum.

Vzpomene si někdo, že sazba daně z příjmu v nejvyšším pásmu byla u nás v 90. letech 43%?

Pokud už odstranit něco z daňového systému, tak tuhle "rovnou" daň a vrátit zpět progresi.

0/0
30.5.2018 11:15

M34i41r60k23a 45S88t79e14h64n80o12v24á 6264944765977

Na začátek - Vaše zvolání v první příspěvku, proč tedy nezrušit všechny daně, mi nepřišlo jako zasnění se, ale prostředek jak se vymezit proti něčemu co autor blogu neřekl. Ale možná Vám křivdím a potom se tedy omlouvám.

Nejsem daňový odborník, pouze laik, ale připadá mí že schválně vynecháváte fakta, která se Vám nehodí. Ano, sociální a zdravotní daně (plně s vámi a názvoslovím souhlasím) mají své stropy. Opomíjíte ovšem slevu na poplatníka, která zajišťuje progresi právě u nízkopříjmových skupin a zároveň zamlčujete solidární daň, kterou platí vysoce nadprůměrně honorované skupiny lidí. Takže regresivní daň z příjmu FO rozhodně nemáme.

0/0
30.5.2018 14:40

P96e66t71r 92B78u95r21i42a14n 4111826444628

Souhlas, karma. Je to zlodějina.

Stát nám prakticky říká, že kdo je přičinlivý a buduje naši zemi k lepším zítřkům, ten by měl odvádět povinnou daň těm, co na to z vysoka kašlou. Protože věřím, a nebudu daleko od pravdy, že ty peníze z daní z nemovitostí obec použije na bydlení pro sociálně neohebné občany (kteří samozřejmě žádné daně neplatí vůbec).

+3/0
29.5.2018 14:05

I78r49e25n27a 24K42r67o89u95p48o73v27á 4280443797632

Upřímně, daň z nemovitosti mě nevrušuje (koneckonců, jsem si vědoma, že občan z hlediska státní i obecní správy není nic jiného, než ovce určená k oholení). Je zatím nízká a finanční úřad mi každý rok pošle složenku, takže nebezpečí, že zapomenu zaplatit, je nepatrné (na rozdíl třeba od poplatku ze psa). Vytáčí mě daň z nabytí (dříve snad převodu) nemovitosti.

Jestli mě něco děsí na dani z nemovitosti, tak možnost (ne-li přímo pravděpodobnost), že v dohledné době strmě stoupne. Ještě, že jde do rozpočtu obcí, které si ji také určují - v obci, kde by byla daň z nemovitosti příliš vysoká, by si zastupitelstvo zadělalo na problémy. Kdyby tuto daň inkasoval stát, už by majitelům nemovitostí pěkně šlápl na krk.

0/0
29.5.2018 13:17

J92a32r53o68m42í70r 32K50r56á65l 4380309284189

R^ Přesně tak. Daň z nemovitostí jde obci a je na občanech, aby si zkontrolovali, zda byla účelně použitá. Majitel nemovitosti využívá služeb, které mu obec poskytuje, takže ta daň logiku má. Ale nechal bych to na obcích, FÚ bych z toho vynechal.

0/0
31.5.2018 8:43

D43a16n 44R51o85z41s85í95v12a61l 3180182100274

Naprostý souhlas. Konkrétně tato daň je největší zlodějina ze všech daní vůbec. Rv

+1/0
29.5.2018 11:51

J96a75r60o60m41í78r 21K78r38á75l 4300179264749

A jak jste na to přišel ? Nepletete si to s daní z převodu ?

+1/0
31.5.2018 8:44

M69i57r14o47s70l86a15v 67B82u76č58e47k 6763953291914

Rád vzpomínám na doby 17 razítek, nutných k povolení stavby RD. To nemluvím o projektech a dalších k napojení. Objevil jsem i pojem Radon ! Další nepopsatelné zážitky s ploty, poslední parcela pak vodní přivaděč - další objev pojmu hrany břehu. Nu, a pak jsem bvyl objeven zase já - Daň z nemovitosti. Daň z daně z daně zdaněného. Doma říkám, trest za to, že jsme všechno nepropili ! Systém je nastaven - Občane, já jako Stát tě varuji ! Nu, nedbal jsi našich slov ... :-)

+2/0
29.5.2018 10:46

V59o33k69o15u52n 80V15l76a88d49i95m64i76r 8682318779248

Je mnoho zbytecnych a nemravnych dani, ale prave u dane z nemovitosti vidim smysl.

Pan Petr Novau zu to pise prede mnou. Koupil jsem pred temer 20 roky dum v malem meste. Tenkrat byla dan z nemovitosti necelych 400 Kc, chodniky a ulice podobne jako tomu bylo po valce.

Dnes se opravuji chodniky, ulice, verejne osvetleni rekonstruuje vodovodni a odpadni sit.

Elektriku ktera vedla od domu k domu, nechalo mesto ulozit do zeme a kazdych snad 50m nove LED osvetleni.

Nerad bych abychom se diky zruseni dane z nemovitosti vraceli do stredoveku.

+1/−6
29.5.2018 10:45

T21e36o54d57o70r 46B22e22z38d92ě83k 5114920118253

To rozhodně, zrušíme něco, co nemá plno zemí na světě a podle Vokouna nastane středověk, procesy s čarodějnicemi a hladomory!!!

+1/−1
29.5.2018 11:44

V58o46k25o95u47n 20V31l87a51d36i58m31i90r 8492908239548

Piste prosim jen o tom, o cem aspon malinko vite.

Pravda V Antarktide asi zadna dan z nemovitosti nebude. Ale znate- li aspon jednuzem kde se neplati, dejte na to prosim odkaz.

0/0
29.5.2018 13:51

T80e32o64d69o74r 44B88e86z56d92ě24k 5874300748943

Aha, takže sám o tom nevíte naprosto nic, natož abyste měl argumenty, proč by tento nesmysl měl vůbec existovat

0/0
29.5.2018 21:09

J47a80r16o39m53í34r 39K14r89á48l 4120309214249

A v které civilizované zemi se neplatí daň z nemovitostí ? Můžete uvést příklad ?

0/0
31.5.2018 8:45

T31e71o47d78o38r 30B70e45z55d83ě12k 5354190898273

Víte, inteligentní lidé na rozdíl od vás předkládají logické argumenty, proč by něco mělo nebo nemělo být správně. Lidé vaší mentální úrovně pak jen srovnávají stylem "dělá to celá vyspělá západní Evropa, tak my musíme taky". Hlavně nezapínat mozek a kopírovat.

0/0
2.6.2018 12:18

P16e98t31r 60B63u83r19i43a60n 4681306504288

Pane Vokoune, myslím si, že ta změna k lepšímu pochází z dotací na rozvoj měst a obcí. Z daní z nemovitostí těžko.

+1/0
29.5.2018 14:02

V74o30k71o23u77n 71V35l31a75d19i91m54i34r 8112358329378

Nevylucuji to. Myslim ze oboji je mozne. Dokonce vlastne jiste. J etu novy sberny dvur s ceduli ze 2/3 nakladu bylo uhrazen z dotaci EU 20% ministerstvem zivotniho prostredi a zbytek mestem. U jedne ulicky a kruhoveho objezdu stoji jen s pomoci EU.

Ale jiste nemaly podil ma ta tom take radnice, kde uz dve volebni obdobi nerozhoduje ODS.

0/−1
29.5.2018 16:39

P27e25t48r 85N82o48v80a69k 3570407219387

Možná bychom se nto mohli dívat opačně. Daň z nemovitosti chápat, jako platbu obci zato, že zpravuje chodník, uklízí sníh, zajištuje osvětlení, kanalizaci atd. Prostě majitelé a nemovitostí by platili daně městu, které by zato zajišťovalo společné služby.

+2/−1
29.5.2018 10:13

E85v19a 18K78o51r70b34e21l88o57v47á 4642946392

Chtělo by to spíš zrušit daň z převodu nemovitosti, ta je naprosto nemravná, Ostatně úplně nejlepší by bylo zrušit celou daň z příjmu fyzických osob, stačí to nekřesťansky vysoké DPH.

+2/0
29.5.2018 10:19

L89u38m15í39r 81V83i20t33h50a 2157117416902

To se snadno řekne, ale těžko udělá. Pokud zrušíte daň z příjmu, budete muset výpadek daně kompenzovat zvýšením DPH. Obojí pak dohromady bude mít dva efekty:

1) Zvýšení čistého příjmu obyvatel

2) Zvýšení cen zboží a služeb

A co nastane? Lidé ten vyšší příjem začnou utrácet v zahraničí, kde budou nižší ceny. A stát přijde o příjem. Tedy aby bylo možno tuto zdánlivě jednoduchou operaci provést, musely by se na ní shodnout státy v nějakém velkém, pokud možno přirozeně ohraničeném celku, například na celém kontinentu. Což je - jak sama uznáte - dost nereálné.

0/0
29.5.2018 10:54

F90r53a29n40t23i91š89e98k 83D75v81o39ř11á21k 3476696775839

A co aby stát trochu zašetřil.!

+3/0
29.5.2018 10:59

E90v52a 58K51o63r28b57e37l27o61v67á 4132766192

Nevím přesně, ale odhaduji, že třetina plátců daně jsou státní zaměstnanci, takže stát jenom zaplatí administrativní práci na přesun z kolonky do kolonky a vůbec nic nezíská. Nízkopříjmovým plátcům se daň vrací, takže stát opět jenom tratí. Osoby samostatně výdělečně činné mají co nejmenší paušál a ti vysokopříjmoví si najdou vždycky nějakou cestu, jak neplatit a ještě brát dotace. A někteří se "odstěhují" do Monaka a já se jim nedivím. Takže tu konečnou sumu může nahradit ušetřená administrativní práce plus nějaký ten nepostavený fotbalový stadion či neuskutečněný festival alternativní kultury nebo olympijský park.

A ten čistý příjem se taky o moc nezvětší, vlastně to budou jen zaměstnanci soukromých podnikatelů a tam bych se tomu prudkému zvýšení příjmů divila. Jen by se narovnalo tržní prostředí, co je to za spravedlnost, když někdo vyhraje v kasinu a daň z příjmu neplatí a když někomu pronajmu byt, tak musím platit jako mourovatá?

0/0
29.5.2018 11:26

J79a51r30o44m37í16r 51K13r49á89l 4540399564519

Podíl daně z příjmu na ceně výrobku je velice malý.

0/0
31.5.2018 8:49

J81a98r84o80m37í27r 50K47r33á48l 4890119824849

Původní účel této daně byl opravdu takový. Jenomže pak by to mělo být v kompetenci obcí, ne FÚ.

0/0
31.5.2018 8:46
Foto

P74e37t40r 79B97e71r59a58n 3897131420703

naprostý souhlas, je to vlastně daň z luxusu, že jste si dovolili vlastní bydlení a neobtěžujete stát, aby se o vás postaral...

+6/0
29.5.2018 9:02

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz